Veelgestelde vragen - FAQ

Veelgestelde vragen over onze shop.

Welkom op onze veelgestelde vragen pagina. We hebben per onderdeel een antwoord gegeven op veelgestelde vragen. Ondanks dat wij continue bezig zijn om deze FAQ te updaten, kan het zijn dat jouw vraag of antwoord er niet tussen staat. 

We verzoeken je dan om contact op te nemen. Dit kan telefonisch, via de website of onze chat.

FAQ - 2 personen FAQ - 2 personen


Bestellen in de webshop

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Het bestelproces omvat de volgende stappen:

    • Log in op je account.
    • Blader door de webshop en voeg producten toe aan je winkelwagen.
    • Controleer je bestelling en vul de verzendgegevens in.
    • Voltooi de betaling en je bestelling wordt verwerkt.
  • Hoe kan ik als particulier bestellen?

    Wij leveren niet rechtstreeks aan particulieren. We werken wel samen met partijen die dit doen. Mocht je als particulier toch een artikel tegenkomen dat je nodig hebt, neem contact met ons op en we verwijzen je door naar de meest geschikte partner.

  • Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

    In onze webshop heb je altijd inzicht in de huidige voorraad van het desbetreffende product indien je bent ingelogd. Heb je nog geen account? Vraag deze dan aan via de volgende pagina. Is er een product wat je wilt niet op voorraad? Stel dan een vraag via de chat over de levertijd of stel een vraag over een geschikt alternatief.

  • Hoe kan ik prijzen van producten zien op de website?

    Het is alleen mogelijk om prijzen te zien in onze webshop als je bent ingelogd. Heb je nog geen account? Vraag deze dan aan via de volgende pagina.

  • Hoe kan het dat mijn prijzen niet kloppen op de website?

    Het kan zijn dat er instellingen niet goed staan. Mocht je het vermoeden hebben dat jouw prijzen of kortingen niet goed staan, neem dan contact met ons op.

  • Welke betalingsmogelijkheden worden geaccepteerd?

    iDeal, PayPal, Visa, MasterCard en op rekening

  • Hoe wijzig ik mijn bestelling?

    Het wijzigen van een bestelling is mogelijk als deze nog niet is verwerkt. Neem contact op met  0316 – 29 89 09 of met vink.orders@nl.vink.com

  • Hoe annuleer ik mijn bestelling?

    Het annuleren van een bestelling is mogelijk als deze nog niet is verwerkt. Neem onmiddellijk contact op met  0316 – 29 89 09 of met vink.orders@nl.vink.com

  • Ik kan een artikel niet vinden op de website?

    Ga naar onze “Assortiment” pagina. Vervolgens kan je via de afbeeldingen verder navigeren. Kan je op deze manier het product ook niet vinden? Via de zoekbalk in ons hoofdmenu is het ook mogelijk om te zoeken naar een artikel of een artikelnummer. Kan je jouw artikel nog steeds niet vinden? Neem dan contact op met jouw contactpersoon. Het is dan namelijk mogelijk dat jouw artikel niet op de website staat.


Verzending

  • Hoe worden mijn producten verzonden?

    Er zijn 3 verschillende opties voor de levering van je producten:

    1. Verzending door Vink
    2. Verzending via een pakketdienst
    3. Ophalen van goederen bij Vink in Didam

    Meer informatie over de leveringsvoorwaarden vind je hier.

  • Wat zijn de verzendkosten?
    Netto orderwaarde Bijdrage logistieke kosten eigen vervoer*

    < € 375,- 

    € 69,- 

    € 375,- - < €750,-

    € 49,-

    > € 750,- 

    Franco

    *Als het mogelijk is sturen wij goederen met een pakketdienst. Hiervoor geldt een afwijkend servicelevel. De bijdrage in logistieke kosten voor een pakketzending bedragen € 33,50.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Bij bestellingen die voor 17.00 worden geplaatst, is er een mogelijkheid om de volgende dag geleverd te worden. Goederen die bij ons in Didam op voorraad liggen worden uiterlijk na 5 werkdagen geleverd. Voor goederen die besteld moeten worden streven wij ernaar om je een zo nauwkeurig mogelijke afleverdatum te bevestigen. Deze datum is echter een indicatie, welke tot stand komt o.b.v. informatie van onze leveranciers en transporteurs en kan derhalve ook wijzigen.

  • Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

    In de Mijn Account omgeving wordt er bij Mijn bestellingen een status gegeven over de desbetreffende bestelling.

  • Kan mijn bestelling naar een andere adres worden verzonden dan mijn factuuradres?

    Ja, bij het plaatsen van de bestelling kan je een ander afleveradres invoeren. Het is wel belangrijk dat er losmogelijkheden aanwezig zijn bij het afleveradres zoals een heftruck. Dit is afhankelijk van de afmetingen en het gewicht van de bestelling.

  • Hoe kan ik contact opnemen als ik vragen heb over de zending?

    Voor vragen met betrekking tot de verzending kan je contact opnemen met  0316 – 29 89 09 of met vink.orders@nl.vink.com.

  • Waar kan ik alle leveringsvoorwaarden zien?

    Alle leveringsvoorwaarden kan je inzien via het volgende document: leveringsvoorwaarden


Retouren

  • Kan ik een bestelling retourneren?

    Producten kunnen geretourneerd worden, mits deze voldoen aan de retourvoorwaarden:

    Een retouraanvraag van geleverde goederen dient telefonisch gemeld te worden aan de afdeling verkoop. Deze aanvraag dient binnen 8 dagen plaats te vinden in het geval van zichtbare gebreken en binnen 30 dagen bij onzichtbare gebreken. Indien de goederen verkeerd besteld zijn worden er retourkosten ten bedrage van 10% van de retourwaarde berekend met een minimum van € 50,-. Tevens worden er vrachtkosten berekend.

    Goederen die op maat gemaakt of speciaal besteld zijn kunnen niet worden geretourneerd, tenzij er een gebrek aan het geleverde materiaal is geconstateerd.

  • Wat zijn de retourvoorwaarden?

    Producten kunnen geretourneerd worden, mits deze voldoen aan de retourvoorwaarden:

    Een retouraanvraag van geleverde goederen dient telefonisch gemeld te worden aan de afdeling verkoop. Deze aanvraag dient binnen 8 dagen plaats te vinden in het geval van zichtbare gebreken en binnen 30 dagen bij onzichtbare gebreken. Indien de goederen verkeerd besteld zijn worden er retourkosten ten bedrage van 10% van de retourwaarde berekend met een minimum van € 50,-. Tevens worden er vrachtkosten berekend.

    Goederen die op maat gemaakt of speciaal besteld zijn kunnen niet worden geretourneerd, tenzij er een gebrek aan het geleverde materiaal is geconstateerd.

  • Hoe snel wordt er terugbetaald na het retourneren van een product?

    Na goedkeuring van de ontvangen geretourneerde goederen vindt creditering binnen 7 dagen plaats. Indien de transactie online is voldaan, vindt terugbetaling van het gecrediteerde bedrag binnen 14 dagen plaats op dezelfde bankrekening waarvan de betaling heeft plaatsgevonden.


Facturen en orderhistorie

Hoe kan ik mijn orders en facturen terugzien?

In uw account-omgeving kunt u zelf al uw facturen en complete orderhistorie bekijken.

Zijn dit alleen e-commerce orders?

Nee, u kunt uw complete orderhistorie en al uw facturen inzien, dus ook van orders die niet via de webshop zijn gegaan.


Favorietenlijsten

Waar dienen favorietenlijsten voor?

Als u vaak dezelfde artikelen bestelt, kunt u deze beter toevoegen aan een favorietenlijst. Op die manier hoeft u niet in de hele webshop te zoeken, maar kunt u gewoon in uw accountomgeving snel uw artikelen vinden.

Kan ik mijn favorietenlijst ook gebruiken voor een calculatie?

Ja, dat kan, u kunt uw artikel in verschillende favorietenlijsten opslaan, die u bijvoorbeeld kunt gebruiken voor het calculeren en bewaren van projecten. Ook is het mogelijk om uw favorietenlijst te exporten naar Excel.

Hoeveel favorietenlijsten kan ik maken?

U kunt maximaal 10 favorietenlijsten maken.


Snel bestellen-module

Wat is het voordeel van de Snel bestellen-module?

Wanneer u een groot aantal artikelen en orderregels hebt, kan het even duren om deze bij elkaar te zoeken in onze shop. Dan is het handiger om de Snel bestellen-module te gebruiken.

Hoe werkt de Snel bestellen-module?

Deze werkt op 2 manieren: u kunt handmatig regels met onze artikelnummers (SKU) en aantal stuks invullen via de module, of u kunt een Excel/CSV bestand uploaden met 2 kolommen: ons artikelnummer en het aantal stuks. Een voorbeeldbestand is te downloaden op de snel bestellen pagina. 

Hoe kom ik aan jullie artikelnummers?

Deze staan uiteraard op onze webshop, maar makkelijker is om aan uw contactpersoon een lijst te vragen van de artikelen die u vaak bestelt. Deze ontvangt u dan als Excel of CSV bestand en kunt u bewerken zodat deze geschikt wordt voor Snel bestellen.
Er komt binnenkort ook een “Download Prijslijst” functie op onze webshop waarin u onze artikelnummers kunt downloaden.


Zaag op maat-module

Hoe maak ik gebruik van de Zaag op maat-module?

Wanneer artikelen geschikt zijn voor zaag op maat, ziet u dat aan het zaag-icoon achter het artikel. Door hierop te klikken opent u de module. Vul vervolgens uw formaten en aantallen in en u krijgt de prijs terug.

Hoe berekent de zaag op maat module mijn prijs?

De module houdt rekening met ons zaag optimalisatie schema, kortingen en prijzen.

Kan ik reststukken meegeleverd krijgen?

Dit gebeurt op basis van de instellingen per plaat. We hebben platen waarvan u standaard de hele plaat moet afnemen, of platen die we leveren in de formaten die u invoert.
In het laatste geval is het mogelijk om de reststukken meegeleverd te krijgen, vul dit verzoek in als u in de winkelmand bent.

Kan ik zaag op maat berekeningen toevoegen aan een favorietenlijst?

Nee, dit kan niet. Zaag op maat berekeningen worden gedaan aan de hand van een aantal variabelen die kunnen veranderen, zoals b.v. voorraad. Daarom is het noodzakelijk om altijd een actuele zaag op maat berekening te doen voordat u gaat bestellen en kunnen we de “oude” berekening niet opslaan.